Кубок Королівської Резиденції 2011 Інтервю


 Тиждень пролетів так швидко, і ось вже другий Кубок Королівської Резеденції канув в лєту . Вже надіємось на третій шаховий фестиваль у Жовкві. На завершення турніру два цікаві інтерв'ю іноземців Запитання ставила Марія Чернявська
 
Змагальні перегони

шахового майстра Бориса Іткіса

Другий міжнародний шаховий турнір «Кубок королівської резиденції» у Жовкві (27.06-03.07) 2011 року став змагальним майданчиком для семиразового чемпіона Молдови і двічі чемпіона Румунії серед чоловіків Бориса Іткіса
Ваші перемоги мають широку географію. У яких країнах Ви побували?
Буваю на змаганнях  в Україні, Чехії, Росії, Румунії. Як тренер виїжджав в Турцію, Болгарію, Хорватію, Грецію. Тренував Ельміру Скрипченко,  Ірину Больмагу та багато.
Були змагання, на яких доводилось тренувати й змагатись водночас. Здобував перемогу у чемпіонаті ФСТ «Динамо» України з шахів. У планах поїздка цього року у Турцію.
– Як складалася Ваша шахова історія?
– Гри в шахи навчив мене тато. Тоді мені було чотири роки. Шахами зайнявся не відразу, а у 28 років. І став майстром. Граю у майстерських та гросмейстерських турнірах. Прагнення досягнути певних нагород у мене немає, проте на кожній партії намагаюсь певним чином зіграти, щоб краще перемогти.
Шахової династії в сім’ї немає. Моя дружина виїхала до Америки, працює банкіром, а паралельно має приватну шахову школу. Основним моїм видом діяльності є шахи, окрім того, що граю у шахи, водночас  треную. Та більше мене приваблює теорія шахів, ніж практика. Певний час працював із тренером, кандидатом у майстри; зараз вже зв'язок не підтримую. Натомість проводжу певні розминки, займаючись з сильнішими шахістами.
Зараз приватно треную молодших дітей і тому все залежить від них. Інколи працюю у Молдові. Були в мене і чемпіони Європи серед дітей, і шахісти, які отримали за моєї участі гросмейстерський титул. Найбільше захоплююсь  боротьбою і логікою у шаховій грі.
– Часте інтелектуальне напруження поєднуєте і з таким же частим відпочинком?
– Так. Цього літа я вже відпочивав в Алушті. У липні  знову зроблю перерву після напружених ігор в шахи. У серпні, можливо, побуваю на морі у Румунії. Відразу після шахових змагань слухаю музику, читаю книги. Є певні пори року, коли вважаю за потрібне не брати участі у змаганнях.

МОХАМЕД БЕН: «В Україні на міжнародному турнірі – вперше»
Про змагальні дні Другого міжнародного шахового турніру «Кубка королівської резиденції» у Жовкві, який стартував 27 червня і тривав до 3 липня 2011 року, та власні плани представника арабської країни Туніс Мохамеда Бена
– Змагання завершуються, якими були Ваші сподівання на Кубок королівської резиденції і як вони поєднують найближчі турніри з Вашою участю?
– Я  сподівався посісти друге місце у цих змаганнях, хоча посів третє. Це теж непоганий результат. Зараз у мене активна пора занять шахами. У жовтні 2011 року знову відвідаю Львів і візьму участь у турнірі. Наступним буде міжнародний турнір взимку. Хоча останні п’ять років у міжнародних змаганнях не виступав. Попередні міжнародні турніри, на яких я побував, проходили: у Росії (Москва), Франції (Париж), Португалії, Тунісі; в Україні на міжнародному турнірі – вперше. Але в Україні я розпочав гру в шахи, коли ще навчався в інституті, і досягнув першого розряду. Наступні 15 років шахи не були для мене пріоритетним заняттям, тому виступав на змаганнях не часто. Тепер я знаходжу час на участь у змаганнях.  
–Чим цей вид спорту Вас так приваблює?
– Для мене шахи це лише хобі, не більше. Шахи навчають контролювати свої емоції,  активно працює головний мозок і нервова система,  а хто вміє контролювати себе, той має переваги у всьому. У шахах я повністю включаюсь у ігру, якщо зробити маленьку помилку, уся партія втрачена.  У шаховій грі тільки голова повинна працювати.
– Шахи у найближчій перспективі не полишатимете?
– Шахи як гра розвивають хорошу логіку, яка потрібна у повсякденному житті, щоб вести повсякденні справи. Шахи є прекрасною підготовкою  для будь-якої людини, тому не полишатиму їх, це мені допомагає як спорт, як розвага та спосіб розвитку.
– Як Ви тренуєтесь? Маєте тренера з шахів?
– У мене не було тренера з шахів, я самостійно купував книги та читав різні шахові сайти. Вдома я не тренуюсь, а лише практикуюсь. Ті, хто займатиметься шахами на високу рівні, повинні знати, що шахова гра забирає багато часу, сил та енергії і вимагає нервового напруження. Граю шахову партію по-різному, залежно від супротивника; не буду атакувати сильного гравця, а спробую використовувати будь-яку його неточність. Після шахових партій стараюсь не доторкатись до шахів, доки не відпочину. Я відключаюсь від всього, слухаю багато музики (джаз, симфонічна та класика) і ходжу на прогулянки. Люблю бувати постійно на свіжому повітрі. У вас дуже гарна країна, Львів дуже сподобався, багато зелені, багато парків.
З дозвіллям у Тунісі трохи складно, тому що часто в країні бувало неспокійно. Вам відомо, що ряд революцій пішли з Тунісу, але зараз є стабільність і народ старається побудувати нову систему управління в державі та встановити демократичний лад. Це не просто, це забирає час, але тунісці зуміють, це сильний народ.



Марія Чернявська.

Немає коментарів:

Дописати коментар